mensen kopen van mensen

Laat jezelf zien: mensen kopen van mensen

Eefje Verhagen Online zichtbaarheid 1 Comment

Vertel eens: hoe vaak ga jij met een zak over je hoofd naar de bakker? Of verstop je je achter een bord met een leuk plaatje erop als je naar een feestje gaat?

Nooit?

Waarschijnlijk ben je bang dat mensen naar je gaan kijken als je dat zou doen. Dat ze iets over je zeggen en je nastaren, wijzen en het achter je rug om over je hebben. En de kans is inderdaad groot dat ze dat zouden doen als je ineens met een zak over je hoofd rond zou fietsen. Dat ziet er ook een beetje gek uit.

Laat ik je een andere vraag stellen: Hoe vaak laat je jouw gezicht online zien als het gaat om je bedrijf? Hoe vaak laat je een foto van jezelf zien of post je een filmpje op Facebook of je blog?

Niet vaak?

Waarschijnlijk ben je bang dat mensen naar je gaan kijken als je dat zou doen. Dat ze iets over je te zeggen hebben. Dat ze ineens geïnteresseerd zijn in wat je doet en daar iets van vinden. En de kans is inderdaad groot dat ze dat zouden doen als je jezelf ineens laat zien. Dat ziet er ook een beetje normaal uit. Alsof er een mens achter het bedrijf zit.

Want dat zit er. Een mens vol fantastische plannen, ideeën en dromen. Een mens met passie, kwaliteiten, onzekerheden, bijzonderheden, foutjes en karakter. Een mens met andere mensen om zich heen; een gezin, vrienden, familie, en collega’s. Een mens dat ook ergens woont, in een huis waar het soms heel opgeruimd is en soms een zooitje. Een mens dat blije momenten kent en baaldagen heeft. Een mens dat dól is op een broodje hagelslag en gruwelt van een kop koffie. Een mens met een voorliefde bloemen en lange wandelingen in het bos, maar dat absoluut niet tegen onrecht kan.

Een mens net als zij, waarin zij zich kunnen herkennen. En waarvan ze kunnen denken ‘Die vind ik leuk en haar bedrijf ook! Leuk genoeg om beter te leren kennen, te volgen op social media. Me in te schrijven voor haar nieuwsbrief en mee te leven als ze iets nieuws op poten zet. En uiteindelijk iets van te kopen als ik nodig heb wat zij te bieden heeft. En dat niet alleen, ik verwijs ook al mijn vriendinnen naar haar als ze zoeken wat ik zocht. Wat ben ik blij dat ik haar tegengekomen ben!’

Vertel eens: gaat dat ook gebeuren als je jezelf blijft verstoppen achter een mooi plaatje (je logo) en dat mooie mens achter je bedrijf niet laat zien?
De eerste stap op weg naar meer verbinding met je (potentiële) klanten is door meer van jezelf te laten zien.

Stel een foto van jezelf in als profielfoto op je social media kanalen en zet een foto bij het verhaal op je ‘over mij’ pagina op je website. Dat is een begin.

Als je dat al doet, denk dan eens aan het delen van jouw verhaal en vertel wat je bezighoudt in het dagelijkse reilen en zeilen van je bedrijf of over nieuwe plannen die je hebt. Laat af en toe iets zien uit je persoonlijke leven of deel een anekdote die illustreert hoe jij in elkaar zit.

Mensen kopen namelijk nog steeds van mensen en zeker van leuke mensen zoals jij. Laat jezelf zien zodat zij dat ook kunnen zien.
Welk stapje op weg naar meer zichtbaarheid kun jij vandaag nog zetten?

Comments 1

  1. machteld

    ik ben inderdaad een van de velen die niet snel op de voorgrond treed of een filmpje of foto van mijnzelf post.
    wordt er verlegen van en denk inderdaad o wat als ze me tegen vinden vallen.
    ik ben ook iemand die met bepaalde dingen lekker op de achtergrond blijft.
    ik zou inderdaad iets meer me gezicht laten zien. maar vind een grote drempel.
    klinkt zo suf weet het maar wordt gewoon soort van onzeker door.
    dus jaa ik herken het zeker wel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *